Zimą szczególnie powinno się dbać o odpowiednią ilość owoców i warzyw w naszej diecie. Warzywa importowane ( np.: pomidory, ogórki, sałata) wyglądają zdrowo, kolorowo i apetycznie, należy jednak pamiętać, że najczęściej mają one w środku sporo substancji chemicznych, które nie pozwalają im się zepsuć, a także powodują, że wyglądają one świeżo i  zachęcająco do kupna.

Dlatego powinniśmy sięgać po to, co jest dostępne od rodzimych dostawców: a więc po

– warzywa strączkowe (fasola, cieciorka, soczewica, groch),

– warzywa korzeniowe (marchew, seler, pietruszka, buraki),

– cebula, por, czosnek,

Warto zasmakować w kiszonej kapuście oraz kiszonych ogórkach.  Wzmacniają układ odpornościowy, są naturalnym probiotykiem oraz zawierają bardzo dużo witamin i soli mineralnych.

W przypadku owoców warto wybrać jabłka i gruszki oraz orzechy. Warto też sięgać po owoce mrożone, które nie tracą wartości smakowych oraz witamin.  Jeśli  już zdecydujemy się  i wybierzemy owoce importowane (winogrona, pomarańcze, grejpfruty, banany) pamiętajmy, żeby dokładnie umyć, ponieważ są solidnie pryskane różnymi chemikaliami, aby przetrwały drogę i ładnie się prezentowały w sklepie. Pamiętajmy o tym, że samo obranie owoców  bez uprzedniego umycia nie wystarczy

Szukajmy zatem szczególnie zimą straganów i  miejsc gdzie można kupić nasze polskie zdrowe produkty. Warto zajrzeć na coraz liczniejsze biobazary.

Skomentuj