15 marca obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta. A czy Czytelnicy PolskaMowi.pl znają swoje konsumenckie prawa? Przeczytajcie koniecznie!

W stolicy trwa kampania „Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina”. Nie tylko warszawiacy mogą skorzystać z jego porad. Oto kilka z nich:

  • Zakupy internetowe można zwrócić w ciągu 14 dni kalendarzowych, liczonych od daty odebrania towaru
  • Zasady zwrotów w zwykłych sklepach określa sprzedawca. Dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie należy spytać go czy zwrot towaru jest możliwy.
  • Zawsze trzeba czytać umowę i nie ulegać presji. Obowiązkiem przedsiębiorcy, proponującego konsumentowi zawarcie umowy jest udzielenie jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji.
  • Towar z wadą możesz reklamować z rękojmi albo gwarancji. Warto wybrać gwarancję tylko jeśli jest korzystniejsza. Konsument powinien wiedzieć przede wszystkim, że za kupiony towar, który okazał się wadliwy, zawsze przysługuje mu rękojmia. Trwa ona przez dwa lata (przy rzeczach używanych jej okres można skrócić umową, jednak nie może być on krótszy niż rok).
  •  Gwarancja jest dodatkową, dobrowolną umową proponowaną przez gwaranta. Gwarant samodzielnie ustala jej warunki, a więc zakres swojej odpowiedzialności i zasady dochodzenia roszczeń.

O prawach konsumenta możecie przeczytać też tutaj. Na PolskaMowi.pl podpowiadamy co zrobić kiedy nie mamy paragonu, a chcemy reklamować towar. Szczegóły znajdziecie tu.

AK